Polska pomoc
Wynikał on z dogłębnej analizy potrzeb beneficjentów pomocy i ugruntowanym ponadroczną współpracą partnerstwem z Union of the Deaf of Georgia. Wybór padł na następujące projekty:
- „Social media for deaf activity”. Istotą tego projektu jest aktywizacja zawodowa i obywatelska osób z uszkodzonym słuchem w Gruzji realizowana dzięki bezpośredniemu zaangażowaniu się grup docelowych w działania projektu tj. wdrożenie, w konwencji „głusi dla Głuchych” multimedialnej platformy społecznościowej. Jego geneza jest wynikiem połącznia naszych doświadczeń wynikających z realizacji dwóch inicjatyw:
- pierwszej, sięgającej 2012 roku, kiedy wspólnie z Polskim Związkiem Głuchych rozpoczęliśmy prace nad zbudowaniem portalu informacyjno-komunikacyjnego glusi24.info, w którym obowiązującym jest język migowy: znaczna część filmów, postprodukcji i innych materiałów dziennikarskich jest tłumaczona na język gestów. Osiągniętym celem tego przedsięwzięcia był wzrost aktywności obywatelskiej niesłyszących (ponad 60 tys.”wejść” i 1000 użytkowników). Co ważne, portal, już po zakończeniu finansowania, na bieżąco informuje środowisko o ważnych dla niego sprawach. (więcej na www.glusi24.info)
- i drugiej –„Exchange of experience-media development for deaf people”-międzynarodowego projektu partnerskiego oferującego beneficjentom – osobom głuchym z Serbii i Czarnogóry szkolenia dziennikarzy amatorów i wymianę doświadczeń z krajami V4 (PL, SK, CZ, HU)
- „Sign Writing breaks the silence”. Tematyka projektu związana jest z nabyciem przez grupę gruzińskich partnerów wyjątkowych kompetencji- znajomości pisma migowego (więcej o Sign Writing przeczytasz na naszej stronie www.signwriting.pl oraz www.singwriting.org ) Jego meritum związane jest z pilotażowym wprowadzeniem do edukacji zawodowej głuchych elementów notacji Sign Writing.
Aplikacja jest kolejną kontynuacją zrealizowanych w latach 2010-14 projektów, w których opracowaliśmy pierwszy w Polsce program i książkę do nauki pisma migowego, podręcznik wzbogacający słownictwo zawodowe w języku migowym (multimedia), przetestowaliśmy działanie innowacji w małopolskich i mazowieckich szkołach specjalnych i otrzymaliśmy pozytywną rekomendację do stosowania i upowszechniania nowej metody nauczania. Równolegle zorganizowaliśmy wspólne polsko-słowackie warsztaty dla głuchej młodzieży, których celem była integracja i zainteresowanie środowiska tym tematem.
Z niecierpliwością czekamy na wyniki konkursu!